Steinkjer-Avisa har som i tidligere år lagt ned mye arbeid på næringslivsstoff og de unge i kommunen.
Staben i avisa består av syv medarbeidere, der fire jobber med redaksjonelle saker. Målsettinga vår er å dekke hele kommunen godt, med saker om både eldre og unge. Også i 2013 hadde Steinkjer-Avisa en betydelig opplagsøkning.
Mål og prioriteringer
Steinkjer-Avisa skal drives forretningsmessig sunt og ha lønnsomhet uavhengig av pressestøtten.
«Avisas oppgave er [...] å bidra til det vi kaller den gode Steinkjer-følelsen»
Avisas oppgave er, med en positiv grunnholdning, å engasjere både unge og eldre i kommunen, og bidra til det vi kaller den gode Steinkjer-følelsen. Vi har de siste åra laget egen film «Steinkjer forteller», arrangert torg-konsert med 2.000 publikummere og støttet ulike kultur- og idrettsarrangement. Det skal vi fortsette med.
I seks-syv år har opplaget økt, mye takket være et godt salgsapparat, men også gjennom kampanjer i egen regi.
En av våre målsettinger er å komme i bedre kontakt med de yngre leserne ved å opprette en ny digital løsning. Vi har nylig startet en serie med alle barneskolene i kommunen, der 6. klassingene selv skriver om sin skole, nærmiljøet og tanker om framtida i kommunen.
Steinkjer-Avisa skal være førstevalget for innbyggerne i kommunen hver fredag. Næringsliv, byutvikling, ungdom og kultur skal også i framtida være godt synlig i våre spalter, samtidig som vi vil fortsette med faste, gode gjesteskribenter.
Steinkjer-Avisa skal være et attraktivt annonseorgan for det lokale næringsliv og beslutningstakere.
Nærhet og gjenkjennelse er viktige begreper for oss. I en årrekke har vi presentert lokalt historisk stoff, og dette vil vi fortsette med. Samtidig skal vi også være best på Steinkjer-nyhetene, og følge utviklingen i kommunen på en engasjert og kritisk måte når det er nødvendig.
Steinkjer-Avisa vil at leserne skal ha en god og positiv opplevelse når de leser oss, og vi ønsker å bidra til en positiv utvikling i kommunen.